Pole workout

(paaldansen) voel je zelfverzekerder dan ooit!

Altijd al eens willen paaldansen? Dat kan bij Fitdans Bewegingsstudio! Poleworkout is een intensieve, originele en uitdagende workout waarbij je aan de slag gaat met bijzondere draaien om en spectaculaire posities aan een danspaal. Doe mee en voel je zelfverzekerder dan ooit! Meld je aan voor een proefles.

Jezelf soepel om een paal slingeren, verleidelijk omhoog klauteren en vervolgens in een fraaie positie naar beneden draaien… Onmogelijk? Nee, hoor! Ook als je niet lenig of sterk bent, kun je starten met Poleworkout. De oefeningen beginnen eenvoudig en worden na verloop van tijd (aangepast aan jouw individuele tempo en niveau) steeds moeilijker. Al snel zullen jij en anderen versteld staan van de bijzondere moves die jij kunt laten zien.

Poleworkout: paaldansen, maar dan anders
Paaldansen wordt nog vaak geassocieerd met striptease en nachtclubs. Onterecht, want de laatste jaren heeft paaldansen zich ontwikkeld tot een echte sport. Door te paaldansen bouw je een enorme controle op over je lichaam. Spieren in je benen, armen en romp worden sterker, je wordt leniger, je krijgt meer uithoudingsvermogen, je ritmegevoel verbetert en je zelfvertrouwen neemt toe. Kortom: door paaldansen kom je lekkerder in je vel te zitten.

Poleworkout: de les
Een Poleworkout begint met een warming-up. Daarna oefen je verschillende basistechnieken die in de volgende lessen worden uitgebreid. Ook doe je spierversterkende oefeningen zodat je de posities beter kunt volhouden. Qua kleding kun je het beste een kort broekje en een top dragen. Met blote benen en armen heb je namelijk meer grip op de danspaal. Verder raden we (ballet)schoentjes met een zeer flexibele zool aan. Maar je kunt natuurlijk ook op blote voeten paaldansen.