Tabata

verbeter in korte tijd je kracht, conditie en vetverbranding.

 

Tabata. Het klinkt exotisch, maar het is ‘gewoon’ de achternaam van de Japanse wetenschapper die het bedacht. Een Tabata-training bestaat uit een reeks oefeningen die je ongeveer 20 seconden uitvoert, gevolgd door 10 seconden rust. Het resultaat? In korte tijd verbetert je conditie, kracht en vetverbranding. De oefeningen maken je bovendien stabieler: je bent letterlijk beter in balans.

Door de korte intervallen tijdens Tabata dwing je je lichaam te blijven bewegen voor het hersteld is van de voorgaande oefeningen. En om maximaal effect te behalen voer je zo veel mogelijk herhalingen uit. Dat betekent dus: superhard werken, maar dan heb je ook wat. Door Tabata creëer je een soort naverbrandingseffect, waardoor je lang na de training nog calorieën verbrandt.

Tabata: snel en effectief
Tabata is een snelle en erg effectieve trainingsmethode waarbij je zo hard of snel mag gaan als jouw lichaam toelaat. Luister dus goed naar je lijf en forceer niets. Onze Tabata-instructeur helpt je om de oefeningen op een juiste en veilige manier uit te voeren. Schrik niet als je spieren gaan trillen of je longen gaan branden. Dit wil alleen maar zeggen dat je inspanningen effect hebben. Je wordt sterker, fitter en je stofwisseling versnelt waardoor je gemakkelijker gewicht verliest.

Tabata: als je van een uitdaging houdt
Ready, set, go! Tabata is perfect voor vrouwen die houden van een uitdaging. Tijdens de oefeningen maken we gebruik van het eigen lichaamsgewicht, zoals bij squats, push ups, sit ups of pull ups. Soms gebruiken we makkelijk te hanteren gewichten zoals een halter, dumbbell of kettlebell. Wil jij ontdekken hoe ver je kunt gaan? Dan ben je klaar voor een stevig partijtje Tabata!